Субота, 21 липня

Довкола однієї з найбільших українських мереж гаджетів і аксесуарів «Цитрус» розгорнувся чималий за своїми масштабами скандал. Один із користувачів соціальної мережі повідомив, що його сестра здала свій телефон до сервісного центру «Цитрусу» за програмою «Абсолютна безпека», але телефон був визнаний неналежним до відновлення. За домовленістю iPhone 6s мали відправити на утилізацію до Китаю, однак через певний час колишня власниця смартфону почала отримувати дзвінки та повідомлення з погрозами: пристрій опинився в руках шантажистів, які вимагали від дівчини паролі від облікового запису з нібито відправленого до Китаю телефону. Одна з версій – співробітник магазину замість відправки смартфону на утилізацію продав його третій особі. Як розгорталися події – у реакціях Opinion.

Інформацію про неприємну ситуацію з магазином оприлюднив користувач Станіслав Графський, однак первинний допис, за його словами, був видалений. Унаслідок активного поширення інформації соціальними мережами Станіславу вдалося отримати відповідь від самого магазину. Однак працівники «Цитрусу» вимагали видалити всю інформацію, яка принижує компанію в інтернеті та інших засобах масової інформації. Після таких отриманих повідомлень Графський вирішив, що справа має розглядатися у залі суду.

Пізніше Станіслав повідомив, що контроль над ситуацією взяв на себе Віталій Кузнєцов, співробітник мережі «Цитрус», який пообіцяв, що всі питання щодо цієї події будуть вирішуватися максимально швидко.

Графський також зазначив, що не має підстав вірити заяві представника магазину, оскільки слідчий повідомив, що не отримував жодної інформації від «Цитрусу», а про спільне розслідування взагалі не йшлося. Окрім того, з’явилася інформація, що на Графського нібито заводять кримінальну справу від впійманих шахраїв. Жодних підтверджень за цими питаннями користувач не отримав. Сам Станіслав повідомив, що більше не планує вести діалог із компанією, оскільки «шукав шахраїв, а знайшов ще більших шахраїв».

Віталій Кузнєцов, представник компанії «Цитрус», оприлюднив свою версію події. За його словами, телефон, що перебував у сервісному центрі, дійсно був незаконно вилучений співробітником, а зникнення пристрою не було вчасно виявлено. Крадій смартфону продав iPhone, після чого його «відновили» «нові власники» та перепродали третім особам. Ті зі свого боку почали шантажувати колишню власницю, аби отримати пароль для розблокування пристрою.

Також Кузнєцов повідомив, що їм вдалося відшукати місце продажу телефону та кінцевого користувача. На момент публікації допису служба безпеки компанії нібито було готова передати телефон колишньому власнику та надати всю необхідну інформацію слідчим органам. Крім того, задля уникнення таких ситуацій у майбутньому «Цитрус» вирішив ствердити новий регламент інвентаризації у сервісних центрах.

Пізніше Віталій Кузнєцов заявив, що імовірні шахраї були затримані. У такий спосіб компанія нібито виконала все, про що просив Станіслав Графський: допомогла слідству.

У понеділок, 26 березня, має відбутися прес-конференція з журналістами та Станіславом Графським, оскільки, за словами Кузнєцова, багато фактів із цієї історії було викривлено та спотворено.

Олексій Краснощоков, голова громадської організації «Підмога.інфо», спробував коротко описати ситуацію. Відповідно до цього опису, замість вибачень «Цитрус» почав готувати позов до суду проти брата постраждалої клієнтки компанії, водночас змушуючи усіх працівників «вписуватись» за магазин у соціальних мережах. На думку Краснощокова, подібна тактика не є правильною, компанії слід було вибачитися перед клієнткою, передати інший телефон зловмиснику, таким чином зупинивши розголос ситуації на самому початку. Автор допису порадив не купувати у цій мережі «щось серйозне», а сам вирішив взагалі ніколи не бути клієнтом цієї «контори».

Блогер Іван Оберемко розкритикував «Цитрус», а також усіх, хто після цього все ж вирішить звертатися до компанії. За його словами, це стане свідченням відсутності будь-якої самоповаги.

Блогер Мирослав Олешко також зазначив, що ситуацію можна було вирішити дещо інакше. Наприклад, подарувавши постраждалій клієнтці та її братові нові телефони чи постійну знижку. Однак компанія обрала зовсім іншу стратегію.

Андрій Плахонін, історик і блогер, переконаний, що у подібних ситуаціях є дві стратегії: почати вибачатися та звільнити всіх винних, пообіцявши прокинутися зовсім іншим «Цитрусом», або стояти на своєму та ігнорувати обурення в соціальних мережах. У нашій країні, за словами Плахоніна, обидві стратегії є однаково результативними.

Блогер Антон Ходза повідомив, що ігнорує мережу з тих часів, коли «Цитрус» разом з іншими компаніями запропонували оподатковувати всі посилки з інших країн, якщо їхня вартість складає більш ніж 22 євро.

Колишній співробітник Міністерства інформаційної політики Святослав Батов жартома порадив «Цитрусу» влаштувати «маски-шоу» в офісі, після чого їх точно пробачать та навіть почнуть жаліти.

Журналіст Максим Баженов впевнений, що причиною подібних ситуацій є те, що всім відомо, яким «негідником» є «Цитрус», однак ми все одно продовжуємо купувати техніку в їхній мережі, оскільки «сірий імпорт, але трохи дешевше».

1 комментарий

Залишити коментар