Неділя, 22 квітня

Одним зі здобутків Революції гідності можна сміливо назвати зацікавленість Україною творчим світом Європи й США. Щопівроку на YouTube виходять кліпи мегапопулярних рок, поп, хіп-хоп гуртів, які збирають мільйони переглядів і знайомлять глядача із краєвидами Троєщини, пострадянською архітектурою Києва та станцією метро «Дарниця». Opinion з’ясував, як українським кліпмейкерам вдалося зробити астрономічний стрибок від російської естради до Coldplay, , Nothing but thieves тощо.

Зо два десятки музичних відео Сергія Звєрєва, Жасмін, Анастасії Волочкової, «ВІА ГРА» тощо – те, чим українська кліпмейкерська індустрія України могла похизуватися до 2014 року. І це те, на щастя чи ні, що ми втратили після Революції гідності – російську естраду.

«Свого часу в нас було не дешевше зняти кліп в Україні, аніж у Росії. Але в нас за ту ж саму ціну знімали дуже якісно. А в Росії за ті ж гроші був великий ризик зняти продукт дуже погано. Хороший кліп для артиста, який не може дозволити собі прохідні відео, може коштувати від 40 тисяч доларів. Стартова ціна у Росії така ж сама, але на виході ти отримаєш кліп набагато гіршої якості», – пояснив продюсер Михайло Ясинський.

Однак святе місце порожнє не буде, а київські кліпмейкери не залишилися без хліба. На тлі Революції гідності українською атмосферою зацікавилися чимало закордонних гуртів. І кількох місяців не проходить, щоб у YouTube не з’явився новий кліп із Хрещатика чи Троєщини.

Paolo Nutini – Iron Sky, 2014 рік

«Київ – прекрасне місто. За останні два роки всі шаленіють від нього. Ці неймовірні ландшафти, неординарні пейзажі: індустріальні, пострадянські, сучасні – і часто всі в одному місці. Особливо європейські продакшн-студії. Коли ти дивишся їхню рекламу чи музичні кліпи, виявляється, що чимало з них зняті в українській столиці – вони шукають тут натхнення та нові локації. Шукають те, що може вразити фанів», – розповів режисер Френк Борін.

Pink Floyd – Marooned, 2014 рік

Серед місць, які можна побачити в музичних відео, також є Прип’ять. Там зняли кліп на пісню Marooned легендарні Pink Floyd. Починається відео зі зйомок космічної станції, з якої відкривається панорама Землі. А в другій половині кліпу глядачі потрапляють у покинуте місто після катастрофи на Чорнобильській АЕС.

Coldplay – Up&Up, 2016 рік

Неймовірні 150 мільйонів переглядів зібрав кліп Up&Up гурту Coldplay. Сюрреалістичне відео знімали не в Україні, однак його створили українці – студія Radioaktive Film.

«Найцікавіший і технічно складний кліп, то однозначно Coldplay – Up & Up. До нас звернулися режисери Ваня Хейман і Галь Муджа зі своєю ідеєю. Ми разом з ними розбиралися, що нам потрібно зробити, як треба технічно обробити архівні матеріали і хто нам допоможе в цьому ще до запуску підготовки до самої зйомки, у процесі відбору самих архівних кадрів і складання з ними візуальних рішень та сцен для фінального монтажу. Загалом, як зробити так, щоб все ідеально зрослося. Це був технічно й візуально найбільший челендж. Ну, і результат порадував звичайно», – розповіла про роботу із мегапопулярним гуртом виконавча продюсерка Radioaktive Film Євгенія Яцута.

DJ Shadow – Nobody Speak feat. Run The Jewels, 2016 рік

Спочатку кліп для американського хіп-хоп гурту Run The Jewels намагалися зняти в Нью-Йорку та Лондоні, але ці відео забракували. Тоді звернулися до вже згаданої вище української студії Radioaktive Film, котра зняла кліп у Києві, і музикантам результат сподобався. Зйомки відбувалися в Українському домі. Відео з бійкою представників США та Великої Британії здійняло чимало галасу, адже воно вийшло у період виборів президента першої країни та виходу другої зі складу Євросоюзу.

MØ – Kamikaze, 2015 рік

Іноземні музичні групи найчастіше вибирають пустирі Троєщини. Серед них – датська співачка MØ та британські рокери Nothing But Thieves. Останнім так сподобалися околиці Києва, що вони зняли у спальному районі два кліпа влітку 2017 року. Відео Amsterdam зняли на покинутому танковому заводі.

Nothing But Thieves – Amsterdam, 2017 рік

«У світовій індустрії музичних відео зараз панує тренд “покинутого міста». Знайти такі пейзажі в Європі нереально. Однак локації завжди шукаються під технічне завдання, тому конкретної мети – познімати Троєщину чи київський вокзал – немає. До того ж в Україні чи не найдешевші продакшн-студії. Актори масових сцен у нас згодні грати за 10 євро на добу, а у Британії чи Франції – вже за сто. І невідомо, що первинно: ціна чи крута атмосфера», – розповів сценаріст Олексій Коваленко.

Hurts – Wings, 2015 рік

Двома києвськими відео відзначився й манчестерський синті-поп гурт Hurts. Пісню Wings британці присвятили нещасному коханню, а Beautiful Ones – проблемам ЛГБТ. Самі виконавці вважають роботу «святкуванням індивідуальності». До речі, гурт щороку дає декілька концертів в Україні, адже саме тут вони виступили у своєму першому європейському турне. Нині вони вважаються новітніми класиками поп-музики Старого світу та задають тенденції в шоу-бізнесі Європи.

Hurts – Beautiful Ones, 2017 рік

Слід зазначити, що музичних гуртів, які вибрали київські локації для своїх кліпів, більше двох десятків. У цьому списку Rudimental, що зняли відео у станції метро «Дарниця», Years & Years з піснею Shine у Пущі-Водиці, FOALS – What Went Down у Києвському морі, шведська діджейка Avicii – Lonely Together на Рибальскому мосту та чимало інших талановитих виконавців.

Масове тиражування українських краєвидів у роликах закордонних музикантів може принести користь не тільки самим київським продакшн-студіям. Адже об’єкти, які засвітилися в рекламі, нерідко стають не менш відомими, ніж, скажімо, локації, що потрапили в кіно. А це хороша можливість зробити Україну більш популярною та близькою до Західного світу.

Текст: Костянтин Руль

Залишити коментар